Toppers van Transdev: Cherish
Cherish Lautenslager (35) is Teamleider Telefonie en al lange tijd werkzaam bij de Brabantse vervoerder. “Ik ga geen dag met tegenzin naar mijn werk, ik zit niet voor niets al 14 jaar bij het bedrijf!”
“Vorig jaar vierde PZN zijn 25e verjaardag. Het is dan ook echt een begrip in de regio"
Tijdens de afstudeerperiode van haar opleiding Journalistiek begon Cherish bij PZN. “Ik zocht een bijbaantje, zo kwam ik bij het callcenter terecht. Als telefonist ben je het eerste contact met klanten als zij reserveringen willen maken of vragen hebben. Ik wilde oorspronkelijk door in de journalistiek, maar ik vond het werk bij PZN dusdanig leuk dat ik ben blijven hangen,” vertelt ze opgewekt. “Vorig jaar vierde PZN zijn 25e verjaardag. Het is dan ook echt een begrip in de regio. Het is erg leuk om hier al zo lang deel van uit te maken."
Hoewel het voor Cherish begon als bijbaantje, zette ze steeds een stap verder het bedrijf in. “Mijn werkzaamheden begonnen zich uit te breiden. Eerst ging ik er backoffice werk bij doen, later werd ik reserve teamleider. Ik klom steeds een stukje hoger,” vertelt ze. “Ik was inmiddels teamleider toen er helaas een reorganisatie plaatsvond. Gelukkig was er een andere leuke functie voor me; ik kwam terecht op de afdeling Mobiliteit en Regie. Hier verzorgde ik de coördinatie voor het taxivervoer in de regio en was ik een aanspreekpunt in het geval van calamiteiten. We hebben daar zelfs een tijd gefunctioneerd als verlenging van het Regiecentrum Openbaar Vervoer, waar we de noodoproepen van OV-collega's beantwoordden. Heb in die tijd bijzondere dingen meegemaakt,” lacht ze. “Zo kreeg ik eens een oproep binnen van een chauffeur die een overvaller in zijn bus had. Gelukkig konden we snel handelen en is de overvaller door de politie opgepakt. Ik was destijds hoogzwanger en door de combinatie van adrenaline en hormonen heb ik die nacht geen oog dichtgedaan!”
"Ik zit hier erg op m'n plek"
Cherish ging niet veel later met zwangerschapsverlof en liet de ‘gezellige hectiek’ even achter zich. Toch kon ze niet wachten om weer aan de slag te gaan. En het geluk was met haar. “Ik kreeg bericht dat er weer een positie als teamleider vrij kwam, dus daar heb ik toen op gesolliciteerd en sindsdien zit ik weer in deze functie. Ik zit nu eigenlijk dus voor de tweede keer in de rol van teamleider en ik merk dat ik in de tussentijd mezelf ontwikkeld heb waardoor ik deze functie nu anders invul. Ik heb namelijk meer ervaring, ook als planner, meer kennis van het bedrijf en sinds een paar jaar is de functie breder geworden qua werkzaamheden. Ondanks dat je als teamleider in het callcenter alles hoort, alle verhalen meekrijgt en die ook mee naar huis neemt, zit ik hier erg op mijn plek.”
Naast het aansturen van de telefonisten en daar bijspringen als het druk is, heeft Cherish sinds kort nog meer taken op zich genomen. “Doordat het Transport on Demand-deel van Transdev wordt uitgevoerd door verschillende 'merken' door het hele land, merkten we dat er behoefte was aan eenduidige, overkoepelende communicatie naar de werknemers. Daarom ben ik samen met de afdeling Communicatie van Transdev bezig geweest om een landelijke ToD-nieuwsbrief op te zetten. Komt mijn journalistieke opleiding toch nog van pas,” zegt Cherish lachend. Inmiddels is de eerste nieuwsbrief een feit; hij is afgelopen week verzonden. “Tenslotte ben ik afgelopen tijd betrokken geraakt bij het Tenderteam van Transdev, het team dat zich bezighoudt met nieuwe aanbestedingen en het hopelijk winnen daarvan. Ook op het gebied van Transport on Demand wordt er gewerkt met aanbestedingen en mij is gevraagd het team te ondersteunen door middel van mijn ervaring en kennis binnen ‘taxi’,” vertelt ze, zichtbaar trots. “Erg leuk, nieuw en uitdagend. Ik heb nu dus elke keer een andere pet op. Het is de laatste tijd een kwestie van ‘alle ballen hooghouden’, maar ik geniet er ontzettend van!”