Facturatie
Lever je facturen op de juiste wijze aan, zodat de financiële administratie van Transdev je facturen snel en efficiënt kan verwerken. Alle facturen voor Transdev Nederland Holding NV, de diverse Connexxion bedrijven en de diverse Witte Kruis bedrijven worden door dezelfde administratie in Hilversum verwerkt.
Voorwaarden facturen
Juiste tenaamstelling
Je facturen dienen te zijn voorzien van de juiste tenaamstelling van één van onze juridische entiteiten. Facturen die foutief geadresseerd zijn, worden niet in behandeling genomen en worden geretourneerd.Inkoopordernummer / budgetcode
Als je een opdracht van Transdev Nederland of één van haar dochterbedrijven hebt ontvangen, vind je hierop een inkoopordernummer. Dit nummer dien je op de factuur te vermelden.Indien er met Transdev Nederland is afgesproken dat er geen inkoopordernummer is, dan kan er uitsluitend gefactureerd worden op basis van een inkoopcontractnummer in combinatie met een budgetcode. Transdev zal facturen die geen ordernummer of geen geldig contractnummer in combinatie met een budgetnummer hebben, niet in behandeling nemen en aan u retourneren.
Factuurvereisten
Je facturen dienen voorzien te zijn van de volgende gegevens:- Juiste adressering
Postbus 224
1200 AE Hilversum
- Je KvK nummer
- Je BTW nummer
- Factuurnummer
- Factuurdatum
- Omschrijving dienst of levering
- Bedrag exclusief BTW
- BTW percentage en BTW bedrag
- Bedrag inclusief BTW
- IBAN nummer graag in zijn geheel op de factuur
- Vermelding van inkoopordernummer of Transdev contractnummer + budgetcode
Aanbieden van facturen
Je kunt je facturen op een drietal manieren aanleveren:- CXML facturen – De geprefereerde manier van het ontvangen van facturen is middel Cxml. Hiervoor is wel een koppeling nodig tussen ons systeem Coupa en het systeem van de leverancier. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: crediteuren@transdev.nl
- Coupa Supplier Portal: Leveranciers kunnen via de Coupa Supplier Portal (CSP) eenvoudig inkooporders ontvangen en zelf facturen verzenden. Hiervoor dien je je aan te melden bij de crediteurenadministratie: crediteuren@transdev.nl
- PDF facturen – Een PDF bestand dient maximaal één factuur te bevatten. Eventuele bijlagen dienen in dezelfde PDF te zijn opgenomen. Er kunnen meerdere facturen in één email worden toegevoegd. Het emailadres voor PDF facturen staat op de inkooporder. Indien u geen inkooporder heeft ontvangen, dan kunt u het juiste e-mailadres ontvangen door deze aan te vragen bij crediteuren@transdev.nl. Wij hebben per entiteit namelijk een uniek e-mailadres.
- Post – Als je organisatie niet in staat is om facturen digitaal te versturen, dan kunnen deze naar factuuradres: Postbus 224, 1200 AE in Hilversum gestuurd worden.
Bedrijfsonderdelen
Hieronder staat een overzicht van onze juridische entiteiten.
Transdev Nederland
- Transdev Nederland Holding NV
- Connexxion Nederland NV
- Connexxion Openbaar Vervoer NV - Handelsnaam werkplaatsen: Connexxion Techniek
- Hermes Openbaar Vervoer BV
- Connexxion Taxi Services BV
- Schiphol Travel Taxi BV
- De Grooth Vervoer BV
- Personen- en zorgvervoer Zuid Nederland BV
- Connexxion Taxi Services Brabant BV
- Connexxion Mobility Services BV
- Stan BV
Witte Kruis
- Witte Kruis Zorg BV
- Witte Kruis Middelen BV
- Witte Kruis Ambulancezorg BV - Den Haag
- Witte Kruis BV - Huisartsenpost HAP / Evenementenzorg