Connexxion behaalt keurmerk voor sociaal ondernemen
Transdev dochteronderneming Connexxion heeft Trede 1 bereikt op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO) van TNO. En daar zijn we trots op! Transdev hecht veel belang aan het bieden van werkgelegenheid aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Met het PSO-keurmerk laten onze collega’s van Connexxion zien dat we dit op een goede wijze doen.
Inclusief werkgeverschap
Het PSO-keurmerk toont aan dat meer mensen met een kwetsbare arbeidsmarktpositie op een duurzame en kwalitatief goede wijze aan het werk kunnen. Connexxion heeft binnen Taxi en OV verschillende initiatieven ontwikkeld op het gebied van Social Return On Investment (SROI). Diversiteit en inclusie vormen een belangrijke focus voor onze bedrijfsstrategie. Marlene van Winden, Chief Human Resources Officer (CHRO) Transdev Nederland: “Wij willen een aantrekkelijke werkgever zijn en streven naar meer diversiteit in ons personeelsbestand. Daarom bieden we kansen aan medewerkers met een achterstand tot de arbeidsmarkt. Denk aan servicewerk, maar ook aan het reguliere werk als chauffeur in groepsvervoer of op de bus. Wij zijn ervan overtuigd dat sociaal ondernemen een katalysator is om aan kwetsbare groepen duurzaam werk te bieden. Het geeft tevens een impuls om met leveranciers te gaan werken met een PSO-keurmerk.”Cleanteams
Een mooi voorbeeld zijn onze Cleanteams bij Hermes en Connexxion. Al jaren worden onze voertuigen schoongemaakt door enthousiaste medewerkers met een verstandelijke beperking die onder begeleiding en met veel plezier en trots dit werk uitvoeren.Bij de collega’s van BRENG in Arnhem is een groep Syrische vluchtelingen opgeleid. Toen zij aan de opleiding begonnen, had geen van de chauffeurs ervaring met het besturen van een bus en ook de taal werd nog niet volledig beheerst. Toch hebben de mannen zich vol enthousiasme en overtuiging op de opleiding gestort, met zichtbaar resultaat. Zij rijden nu als buschauffeur in en om Arnhem.
Met het certificaat laten we zien dat wij onze initiatieven waarmaken. Zo wordt onze inspanning zichtbaar voor de “buitenwereld”; voor potentiële nieuwe collega’s, onze reizigers, leveranciers en opdrachtgevers.